'EN FÖR TIDIG HEMKOMST

Paradiset finns inte. Det är en myt!

Likt en fylla som mynnar ut i kaos avsluandes över toalettsitsen. OM jag inte tagit det där sista glaset, eller klunken, då kanske jag hade sluppit. Det hade kunnat vara perfekt, eller? Vem kan svara på det? Hade det då istället varit en ända lång väntan på att det perfekta ruset skall infinna sig, utan att det gör det. Sex utan orgasm, du blir aldrig riktigt tillfredställd. Kommer du få dina svar? Nej. Repriser körs bara på tv, inte i verkliga livet. Var du än hamnar kommer du som bäst placera dig på en andraplats. Vinnare är omöjligt, och vem fan vill vara tvåa?

Jag vet jag svamlar. Jag väver in undermeningar i mina ord. Varsamt lindar jag in dem i silkespapper, isberg efter isberg. Lungt kör ni över dem, ovetandes, utan skada skedd, för de befinner sig långt ner på botten. Kommer de upp till ytan,ja tur är väl då att de smälter i solsken. Isbergstekniken kan få den mest skarpsynta blind.

Åh älskling vad jag ser att du förstår, luktar dig till isberg. Ibland. Mer sällan än ofta. Vid de få tillfällen skäms jag. Din blick säger allt. Även om den utspelar besvikelse, arsinnhet eller bara nonchalans, så ser jag att du ser. Jag ser bara inte hur du ser på saken.

Gräset ÄR grönare på andra sidan. Dock min vän kommer det aldrig hända. Släpp det. Låt det falla till marken, och om du vågar, kliv på det, hör hur det krossas på marken under dina skyhöga klackar. Eller löparskor, du väljer själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0